Saturday, August 8, 2009

yes..pusak city!!

salam...mm sudah lama aku tak memberikan repot aku dalam blog aku ni..
mm bukan dah tak minat nak taruk isi kat sini..cuma belum cukup waktu hekhek..
penat..penat..penat..itu yang aku bleh klasifikasikan diri aku wat masa ni..
tp aku bertahan juak utk cita2 aku..merantau di bumi asing..perghh aayat mmg tak bule blah..
tp disbbkan aku agak bz dgn bukan 'kerja' aku tp aku ttp ikut jua spt saya menurut perintah..huh..alkisah lah tu..
tp part bestnya..aku diberi peluang kali pertama dalam sejarah idop aku hehe..naik bot laju menyusuri sungai ditepi waterfront city bandar pusak ni..mm napa pusak?? sbb pusak adalah bahasa masyarakt sini yang bermaksud meau meau bunyi dia..hehe..

nak pi kat bot laju tu kena naik sampan ni..mm best tak hengat gua..!

aku rasa mcm bermimpi sbb tak sangka dapat peluang ni..tp tulah..at least ni pengalaman yang aku tak dapat lupakan sepuluh hari aku ni di bumi kenyalang ni..tp kalu diikutkan memang tempat ni menarik sangat dan best untuk kegiatan bercuti hujung minggu..tp bila dah lama kat sini rasa mcm biasa je..biasa lah tuh kan..adat huhu..menda yang dok jauh dok puja..benda yang dekat ni buat tak reti jak..heheh
tp tulah thanks pada pemilik bot laju ni..harap pasni bule naik lagi...

snap dari belakang mmm laju bangat!!!

pemilik bot dengan botnya..tabik spring bumiputera melayu berjaya di sini huh

sekitar bandar pusak yang penuh dengan pemilik2 sampan yang mencari rezeki yang halal..

3 comments:

yaniKay said...

ade intebiu x encik pemilik bot bumiputera tuh? berapa kelajuan kuase kude maksimum bot tersebut bile musim tengkujuh? suda berapa ekor boye yg beliau jumpe setakat ini (jike ade) - aku kasik ayat tabung haji nih. haha kalo ko tnye bende2 cmtu mesti 7 keturunan encik pemilik bot bumiputera tu ingt muke ko. hahaha

boleblah (bb) said...

apasa tak diPUSATkan ajer namer city tuh..kan mudah..

zamrahman said...

yani..aku belum sempat menanya dia..sebab kelajuan cakapnya membuatkan aku terkesima dengan keadaan tebingan sg pusak ni...hahah
bolehblah..hahahah..tulah..kalu letak PUSIT lagi ok kot..heheheheh