Thursday, September 24, 2009

my kampung days!!

alhamdulillah..sudah sebulan kita berpuasa..n syawal plak menjelma..cepat la plak aku rase..
dah sebulan posa..mmm..syok gak le posa kat sini..tp lagi siyokkk kalu dpat berpuasa kat kg..sbb sume peberet aku ada sinun..tp takpe la..InsyaAllah..if ada rezeki akan jua aku bermastautin disana balik..cuma memerlukan sedikit kesabaran dan penantian...mmm cheq sabaq naaa...sikit ja lagi..sikit ja lagi..hmmm pujuk la kunun diri aku ni...
walauapapun..aku paling best dapat cuti kembali ke kehel n kg..dapat bertemu ayahanda dan bonda serta keluarga...dah juga mbr2 baik aku kat sana..mmm..
bila dok kat epot miow2 ni..pemikiran aku dah advance ..membayangkan keseronokan aku di bumi semenanjung balik..body je ada kat negeri ni..yang lain2 suma da terbang dulu...hophoho...buleh la plak...



sekadar gambar hiasan yang aku cukup mengimbas kenangan aku zaman kanak2 dulu..mmm


aku nak balik kg..nak balik kg..nak balik kg..YAHOOO.....
nak jupa mak abah dulu..then drive balik kl amik mood raya...yang paling penting baju raya!!!!
beli ke...ikut kan ati tamau la beli..pakai baju lama je..tp disbbkan atas paksaan dari pihak2 tertentu..aku membeli juga sepasang baju melayu..ala2 baju tidoq..ngeh2..dngan harapan aku buleh tidoq lepas solat hari raya! hahahahah gile..okla..tercapai hajat aku nak memiliki baju melayu yang agak lain dari yang lain...abis suma family aku cakap..aku pakai baju sarawak..wuakakakaka...thanks pada mbr2 aku yang pulun dok mencari jugak kat jalan TAR..hahaha..penat ka beb...takpa bukan selalu kan...
kelakau la plakkk....aihhh..unikkk okeeehh baju aku ni..kg aku sorang je aku pakai..hahah..
sesuai la dengan perangai aku yang agak2 unik jugak...ngeh2..
eidfitri ni..aku rasa aku lebih tenang..lebih menerima..lebih matang..huh..yaka..bule la..tp aku tak dapat nak pegi memenuhi permintaan member aku beraya di kampung..MOHON AMPUN..sebab ada agenda yang lebih penting yang melibatkan family yang perlu dituruti..
"aku doakan mak saudara aku selamat dan sembuh serta keluar cepat dari spital..amin"
..ada gak berita gembira plak..ada plak org p merisik kazen aku hahahaha..org depan umah aku jer..yang aku tak sangka..depa ingat akulah calon suaminya!!!!..wat?!!(@(@(@(..hahaha...
tp aku kontrol je..biasa la saham dok melambung..sejak makin ensem + sihat walafiat ni hahah (perasan la plakkkk) ..adela pulak..ish..tamau la amik kazen..kalu bule dielakkan..
tp omak aku dok berkira2 mencari menantu dah...time raya ni la plak..nak jadi cerita la...aku on jer lah..sbb aku belum ada official spesel gf pun..kawan ramai..tp belum ada yang sesuai yng bule terima perangai aku..tp aku aku cakap mak aku kalu ada sorang tu dah kurus..mengikut spesifikasi yang aku nak..(ha..memilih..well ..aku mmg cerewet gila gaban..pengakuan benar)..iaitu memiliki berat badan linkungan 45-50kg..kalu buleh macam maya karin lagi bagus hhahhaha..kesihatan yang penting..kalu gemuk suma penyakit buleh hinggap..kalu skang ni dia belum hinggap..lepas kawin sure hinggap punye..so kene la prevent dari awal...
setahun aku bg tempoh...mak.. lepas setahun..mak cari lah yerrr...and..yang syoknya..calonnya mak aku udah ada..hahahahaha..aku yang belum on..pegghhhhh..senyap2 ubi kentang la plak..mak..biaq cheq pilih dulu calon cheq naa..nati bila dah tak jumpa baru cheq bgtau naa...sabaq dulu..teeeeeeeeettttttt...stop la dulu takyah cita lah..biarlah rahsia...yang penting pilih org yang memahami dan hormat org tua..betoi dak..ngeh3...

6 comments:

yaniKay said...

"sejak makin ensem dan sihat yek" - aku rs cm nk muntah ijau nihhh hahaha

zamrahman said...

tak payah nak muntah2 ijau..nanti aku bg kad undangan..ha baru pas tu ang makanlah hidangan lauk pauk smpai muntah hahaha

yaniKay said...

haha aku nk yg vip. yg mkn meja aku ade udang besar. ngan ayam golek. air sirap yg ade lemon kt cawan tuh. straw kena bengkok. ade kaler2. goodie bag aku nk 8. pelbagai kaler. sile catit. hehe

zamrahman said...

haha..InsyaAllah..ang doakan aku jadi menteri kewangan..sure aku tunaikan hajat ang..hahahaha

yaniKay said...

aku doakan ko menjadi ahli sufi. hehehhe

call-me-zam said...

owhh...tengkiu..tengkiu,,