Tuesday, May 19, 2009

the day went away....part I


Tanggal 19 Mei 2009 ; Jam menunjukkan waktu puncak iaitu doblas tengahari..Hati melonjak2 keriangan untuk menuju ke tempat melempiaskan tension yang bersarang dalam kepala hotak nih..tanpa berlengah2 lagi aku dengan kengkawan seperjuangan melangkah membuat kunjungan muhibbah ke satu destinasi yang boleh menginjak nafsu keriangan ke tahap maksima..Destinasi yang aku maksudkan adalah melawat kawasan (site visit) yang cukup cukup best..ghau ghau..dan kawasannya yang tenang..sepi (sesuai utk menenangkan pikiran yang kusut lagi masai..mmm masai kat johor kan..
so..aku rase sapa2 yang rasa nak menenangkan pikiran yg serabut..p lah masai..tp kalu nak save budjet mai la tempat yang aku baru kunjungi nih...kekeke..

so guys..tanpa melengah-lengah kangkung cina (dalam list skodeng aku) aku akan menceriterakan pengembaraan ala upin dan ipin ni di kawasan jauh di pinggir kota kehel..iaitu terletak kira2 dalam kawasan perkampungan daerah hulu langat..kawasan yang cukup siyokkkkk untuk diceriterakan..dan cukup siyyoookkk untuk dimonologkan dalam blog aku nih..mmmm

nama panjang bagi kawasan ini adalah hutan untuk melipur lara tatkala individu atau sekumpulan manusia sedang siyokkk bermain congkak..mmmm atau nama pendeknya Hutan Lipur Sg Congkak.. :)..mengikut pengiraan aku..hutan lipur sungai congkak nih berasal dari perhutanan yang ironinya kalu org nak bermain congkak selalu mai tempat ni..( baik punyer port ) asal mai tempat nih mesti nak main congkak..asal nak main congkak mesti mai tempat nih...tu lah namanya Hutan Lipur Sg Congkak..dengan berkadaran seorang dikenakan charge sehenget..dan parking keta yang berkadaran dua hengett nih...kami yang bertujuhbelas ni dapat menikmati sinaran matahari yang suam2 ibu jari kaki dengan air yang cukup2 sejuk gedi (kekadang dicuit oleh ikan2 kecik yang dipanggil gopi kot nama dia..woooo d'name sound like indian name..classic!!)..hingga menusuk ke penkreas..mmm..bayangkan tatkala org bangla sedang berkerja di stesyen2 minyak dan kami dengan rase bangga melunjurkan langkah kami untuk melaksanakan 'team building' yang kami planning hanya sehari sahaja..wow..mabelessssss!!!

walau apapun..diharapkan aktiviti mengendutkan diri ini (sebab xtvt makan tanpa limit ini adalah agenda utama dalam menjayakan 'team building' yang julung juling julang diadakan..) congrates to everyone who make this event really really damn happening!!! keep it up guys! maybe next time we'll plan going to somewhere that wud be more interesting to make bab* beratur tak perlu beratur lagi..hehehe


La ni aku nak ceritera dulu hat mula memba2 dan aku dok pulun siap2 nak p berkelah @ piknik @ team building la kononnya nih..permulaan yang cukup getir apabila ingin menyatakan kepada bigbos utk menyuarakan rase hati yg ingin berpoya2 untuk menjayakan team building disamping menjayakan majlis perpisahan seorang pakar skodeng harga..(untuk makluman semua kami adalah pakar penyekodeng harga)..mmm..underkaber nih..
so congrates to her..


a.m : bos bule kami buat team building kat sg congkak?

bos : mmm..bila nak p?

a.m : esok...nak raikan member dapat koje baru sekali..

team : hahahahha..yayaya motot..motot.. (sume goreng sampai hangusss )

bos : bla..bla..bla..bla..ok takde masalah..

team : mmmmmm..( dah agak dah sure bagi punye heheheh)

a.m : ok semua..get ready dgn plan suma..esok kita enjoy!!! kehkeh


Trip bermula di teratak yang di kenali apartment Intana Ria (sempena org yang nak p bersuka ria) sorry aku tak amik nama ria tuh sebab atas sebab ntah aku pun taktau..haa abai kan..
tapi yg penting segala pemprosesan makanan untuk dilantak disiapkan di premis ini..mmm pendek kata mcm kilang pemprosesan bahan makanan lah nih..panjang kata plak ada banyak 'kilang' kat dalam nih..antaranya..kilang memproses nugget goreng..cateringnya..Far Nug Frozen Food Berhad..kilang memproses sandwich.. Zantai & Sally Sandwiches Berhad..Kilang memproses Ayaq Sirap Lemon Limau..Cheet&Paezah Lemongrass (subsidiary Beras Faeza Mongolia nih).. apa lagi ntah.. Kilang Menangkap Gambar Candid..( haa ni saje2 tunjuk muka and ajk khas menghabiskan sisa2 makanan yang tak muat nak masuk dalam keta..aku la tuh..wuakakak..aikk ada pembantu..Si Penangkap Wayang Gambar..kecik ja budak dia..mmmm)


Ha ni gambar Kilang Memproses Sandwich..mengunakan pisau berkualiti tinggi..jitu ukuran segitiga nya..




haa..ini lah toke sandwich..mmm sori la beb gua dah kasi lu pemes ames dalam blog gua nih hehehe..dengan co-partner dia..emm tak lain tak bukan sally and sue..wowww..semarrrrt dehhh...





aktiviti membelasah roti jadi puaka nan rapit dilakukan oleh sue, sally and zantai..patutlah sedap..rupa sambil buat sandwich sampil tampaq-tampaq tangan yerr hampa nih..
semaaarrrtttt nihhh..sungguh semarrrrtttt..pewwwiitttt




haaa..ni masuk bab nugget plak..kelihatan nugget sedang disusun rapi oleh jari-jemari yang mulus fulus mafulus fungus..reason nya?? mmm agar rasanya terpelihara sedap dan hakiki..baguih nih..tengkiu FarNUGG Frozen Food Berhad..menyumbangkan keringat dalam menjayakan Misi Team Building kali ini..mmm..tuan tangan nih sapa plak yaa..mai kita jengok sat muka dia..jom..jom..jom..



haaa ni la tuan yang menyusun batu bata nugget tadi...patutlah sedap gak..rupanya dok ada gadis sunti bersimpuh mati sambil memproses nugget..woww ada bintang sioottt kat tangan dia..makna tuh air tangan membungkuih nugget ni membuatkan nugget laku dipasaran..cayalah.. cahaya yang berada di tangan beliau menunjukan sesuatu yang misteri?? adakah ini yang dinamakan Lord of The RingTONE?? mmm



haaa ni lagi gaya cun samseng tisu memerhati pekerja teliti dalam penyediaan nugget..baikkkk bosss! hehe


ini adalah asisten boss kami..gaya seorang mandorr bertudung biru yang berkaliber sambil possing muncungkan mulut.."hampa semua sila buat mulut camni kalu nak buat keja..agar suma org nampak kita cun..wokehhhh!!"..hehehhehehehe sorry cheet ang nampak betipol sungguh nih..kekeke



haaa...kerjasama itu penting..ini la semangat bermuafakat yang kita selalu war-warkan..baguih..baguih..ang dok seluk apa tuh cheet..curi makan kaaa..



penyediaan yang rapi untuk santapan kengkawan yang berendam bagaikan berendam di batu berendam, melaka..



napa lah depa nih dok mengushar bekas balang berisi limau purut nih..mmmm adakah ada rahsia disebalik kesedapan air minuman berkaler merah berintikan bijik2 limau yang sukar dipisahkan dgn kulitnya..adakah bekas plastik ini berasal dari murut dengan kepekatan air nya sama dengan air di kampung bongek?? mmmmm

mmm..nampaknya cheet sudah agak agak geram sambil sue yang berpaling tadah sambil makan roti gardenia berintikan cabai ijau dari melaka (yang kecik2 tu) ...aktiviti menyediakan juadah melantak sudah terlaksana.. panjang sudah ceritera part I aku nih..tguu part II ( perjalanan menuju ke destinasi ke hutan lipur sg. congkak..)..mmm penat da nih..nak abis kan keje membuat chart plak..so geng..enjoy dgn trip ni hhehehe tgu next episode of travelling of Hutan Lipur Sg Congkak Part II..

No comments: