Monday, June 8, 2009

Ekpedisi Toner...

mmm...hari semalam aku p bb beratur buat pertama kalinya..(bak kata awang chik...diz is my firstttt timeeeeeeee....ikut gaya smbil goyang p*ngkuq..perggghh)..
secara globalnya..aku siyoookk la sngat..dah lama aku tak mengikuti xtxt cmni..
sejak aku tinggal univ. dulu..(makluman : dulu aku sorang yang sgt aktip bab2 camping nih..tmbhan plak..aku memang suka bab xtxt outdoor nih..contoh?? mm mcm hiking, kayaking, wall climbing, camping, treasure hunting.... window shopping...(aik..hat ni aku rs bkn extreme sgt..suka2 saja..)..huhuhu


permulaan xpdc di rumah sahabat2 yg bernama asoi, rijalo, awang chik...

Sepatutnya nak p PD nih asalnya nak p minggu lepas lagi..tetapi disebabkan member2 (termasuk aku!) yang nak p ni suma sibuk dgn agenda hujung minggu masing2..so ditunda la kehari semalam..aku mmg agak kebosanan bila hujung minggu ja..
tp disebabkan semangat aku melantun2 bagai enjin turbo kuasa lapan kekuda..so aku pun bersetuju lah nak ikut xpdc ni ke PD..dengan harapan aku nak release kan tensen aku yang selama ni aku dok pendam..hoooooooo...lagipun bila lagi aku nak luangkan masa bersama2 member2 aku..lepas ni agak susah la aku nak lepak..disebabkan aku dah duduk jauhhh sgt dari depa2 nih..mmm...takpa bule lepak lagi kalau aku balik sini..hohoho

Dari kiri yang pegang botot seksi keta gua tu adalah rizalo..tengah yang mcm nak masuk keta tu adalah asoi..dan yang macam nak dok atas bumbung keta tu adalah awang..

Segala perancangan yang dirancang berjalan seperti yang dijadualkan..baguih depa nih..ringgan tulang..ringan telinga..ringan tangan..ringan jari...ringan mulut..baguih baguih..cuma kami agak terlewat disebabkan ada masalah teknikal berlaku..tapi tak dak hal punya..lepas settle suma barang..teruihhh caloooo menuju ke destinasi..

Harta karun dibawa..
Ayam - checked!
Itik - unchecked (gila ke hapa..sapa nak makan itik wehh!)
hot dog 3 bungkuih(bukan anjin panas haaa) - checked!
Dawai - checked!
Bata 4 bijik - amik untie punye.. pun checked!
tembikai - checked!
Pisang Montel - checked! (mmm hat ni dah santap sebelum p..kira dah storage dalam perut la..)
Bola kuning berlabel muka org - checked! (kunun nak p main polo air..hoho)
apple 5biji - checked!
Kentang - Checked!
Surat kabor lama -checked!..
Arang batu - checked!
lain-lain barang bla..bla..bla..checked!!

So bila dah complete suma barang..apa lagi yabedubedu...masuk keta..start enjin..vroommm...gua mula tekan pedal minyak menyusuri lebuhraya utara selatan(PLUS) menuju ke selatan dengan kelajuan 112.5km/j..secara bundarnya kami bertolak dalam pukui 6.30ptg tetapi kalu dikira secara tak bundar..selepas dicongak2 sambil usha2 awek2 kat tol suma kami bertolak secara betuinya adalah pukui 6.31ptg..(usha awek memerlukan 1minit shj)..

Perjalanan menyusuri lebuharaya PLUS sambil mendengar celoteh dari awang..

Perjalanan yang mengambil masa lebih kurang 45minit kurang terasa dek gurauan si awang dgn rakan2 yang berjaya memburaikan tali usus besar aku..ada ja benda yang membuatkan aku terkering gusi dgn sendirinya..lepak dengan depa nih memang happening habehhh..dat y aku selalu lepak rumah depa ni..at least rasa tension akan ilang dgn sendirinya..
so sambung balik aku sampai PD lebih kurang pukul 7.05mlm..aku bawak depa ni g survey port untuk mandi..sampai ja tepi pantai..mm memang best..tp tmpat tu masih dalam under construction lagi..maksud aku jamban2 dan semua yang seangkatan dengannya masih dalam pembinaan hampehh toi...
tp orite lah..dah makin maju dah tempat nih..

merenung masa depan...


Pra-mandi di Tanjung Biru@PeeDee

lepaih ja pi usha port baik untuk mandi esok..pa lagi gerak lah p solat dulu kat petronas..mesreeeeeeeeeeeeeeeeeee...
mesra la sangat..smpai nak kena Q secara bergilir "gender"..mak aiihh sure hampa rasa pelik..
nak cut cost gamaknya kot..so kene la tgu..sat pompuan masuk..dah settle laki plak masuk..
mmm sesuatu penantian yang aku kurang gemar..tak siyooookkk..dek rase perasaan melanton-lanton nak p pasaq malam..so p la sat..siap beli tikaq lagi tuuuuuuu.....makcik tu suka gilaaa..sngat suka bila rizalo mengeluarkan kepingan kertas kaler merah n ijau kekuningan sikit2 (kertas ijau tuh dah lama dah..so ada sikit mix kaler dia..)..dapat la kurang dua hengeeet kat kedai tu berbanding harga kat petronas sampai...&7%*$^%&^$ (sorry mesin kira aku rosak daa)

sodap wehhh ayaq oren ni..sapa lagi..kalu bukan pakar yang membuatnya..

Sesudah tawaf pasar malam tuh 3 kali tanpa membeli apa2 (xtvt kesengalan rekaan ni memang sudah didetect dari awal setiap hari isnin dan jumaat di pekan "SS"..mcm dah jadi habitat pulak dahh..hohohoh)...apa lagi calooo larr p cari port camping plak...dah sampai tuh..cari port baik punyaaa..tepi pokok nan sebatang....pendek kata..sangat bersesuaian...


saja membuat bz..dan xtvt menyibukkan diri akan diteruskan sehingga lewat malam...


Segala yang dirancang berjalan dengan lenggang kangkung tp cergas mcm minum kopi cap kapai apiii....berdesuuupppp...sib baik tak melanton2 p kat atas pokok rhu tuhh... fuhhhh..ayam pun telah dib*gelkan diatas dawai khas yang dilipat dua..(menepati ciri2 piawaian siram [adik sirim]..mmm )..so hasilnyaa...mmm

Add Imagepermulaan pembakaran sedang berlaku...nampak mcm hebat!!! wowww...seksiiiii siooot ayam nih..sian kena bakaq plak dahhh..hmmmmm..tp memang mabeles sgt2...

mmm..nasib lah..kaki sapa la plak interprameeee kat sini..huhuhu...toner? moner? soner?
mmm kejang perut aku dah nihhhh

Sementara itu kelihatan seorang individu yang duduk bertenggek di tepi pembakaran ayam tersebut.. rasenya mcm beliau amat sangat berminat dengan ayam yang dibakaq tuh..mmm sabaq bro..sabaq!! baru ja 10min berlalu..kulit dia pun baru ciput ja bakaq nya...mmm


mmm hasilnya..sampai aku tak tidoq malam memikirkan kelazatannya..hohoho....


aktiviti makan sambil berjemaah sudah berjalan...ditemani oleh kacang panggang yang dibeli khas di salah sebuah Hypermarket pemes di Pekan K..


aku rasa time ni aku sok saja2 memikiaq apa la aku nak buat sebelum aku zasss..zzzzzzz...sayup kelihatan mendalah putih yang menarik perhatian aku...mmm alangkah baguihh nya kalu ada diatas sana..bla..bla..bla...blah...mmm tak sangka plak aku ni kuat berfantasi..perghhhhh!!!! owwowowowo..kena tinggalkan "habitat" lama aku ni..aku kena pupuskan ianya dari idooop gua...mmmmmm

mmm..bangkit ja pagi2..zuppp pergghhh indah sungguh panaurama tatkala ni..
kebesaran Allah swt yang tak boleh disangkal lagi...bingkas bangun..aku mcm nak usha tepi pantai plak..tp rase mcm lagi best aku tiarapkan kembali badan aku nih..rasa mcm mat terap la plak..mm..bangun woiii..bangun...!!!!

wow..nyaman aku tgk gambor nih..asik tgk gambor nih rasa nyaman..kalu nyaman mesti kena tgk gambo nih..nih gambo tgk kena mesti nyaman kalu..mmm apa daaa aku merepek nih.....takpa lah memang sejak dua menjak nih aku suka makan ini kerepek..so aku lebih suka merepek lagi makan kerepek..mmmmm....sengal!

mmm...bulehh arrr tmpat ni..aku lebih suka lepak tmpat nih..lagi pun aku rasa mcm aku plak founder tmpt kat ni..perggghhh gila kentang punya ayat...takda lah..dulu takda plak dia komersial kan tmpt nih..biasa2 ja tmpat dia..yang penting ayaq laut dia bersih gila..gila bersih..bersih gila..so dah kebetulan aku mai PD ni so aku ajak la suku sakat aku mempeleserkan diri di tmpat nih..ok lah..not bad beb!! cuma aku tak kesempatan mandi la plakkk sebab kemudahan tempat pembersihan kendiri belum dibina dengan sempurna...takpa la..
nanti bila aku pulang naik burung unta dari bumi kenyalang aku mai sini lagi.. so geng kita lepak sini lagi..smbil naik bot pisang tak tak nampak mcm pisang tp mcm nangka..yes!! nangka..yaaahh hahah


mmm...port paling eksklusippppppp!!.. (makluman :tatkala ini pencarian toner sudah dijumpai..)
so aku dengan suka atinyaaa meletakkan entry ni nama xpdc toner..sesuatu yang aku rasa perkara yang aku tak bule lupa arrr...mm tak bulehh blah.... bila pikir2 exotic gakk..pergghhh exotic siooot..amat sangat siyokkkkk....

mmmmmm..biaq misteri di selubungi nusantara..

mmm...dah settle suda perjalanan@xpdc kami berempat..Alhamdullilah suma selamat..bila laaa nak lepak lagi..tp lepas ni bule ajak lagi ramai2..baru meriah...tp aku tak kisah pong..asalnya suma sporting lagi oraiittttt...aukkkkkkkkkkkkkkkkkk!!

mmmmmmm....

9 comments:

Anonymous said...

weit..sape toner??
mane blender aku??hahaha..

zamrahman said...

toner?? aku rasa biar lah dirahsiakan buat masa ini...hoho
blender ang aku dah kasi meletop
pungkoq dia..berasap gila..
aku rasa dia tak dapat bertahan
kepanasan tangan aku..wuakakak

Asrul Farrish said...

toner tu watak utama dlm citer ni..
tp dia muncul lambat sket la..huahuahua..

zamrahman said...

hahaha..
besa lah heroin dia lambat
sikit..nak abis cerita baru dia masuk..
masuk candid..terkujat mata aku..
mau tergeliat tuh...adehhh..hahah

boleblah (bb) said...

ko maen tak bola kuning bermuka orang tu???

ayam ko memang menarek..aku yg baru lepas makan ayam ni pon rase macam nak melantak ayam ko yang seksi tersebut...

zamrahman said...

yaaa..meh la makan ayam aku yang seksi bangat nih..
saje ja aku tunjuk kasi ampa nih terliuq..kui..kui..kui..
bola tu toner pinjam..hehehe

zamrahman said...

yaaa..meh la makan ayam aku yang seksi bangat nih..
saje ja aku tunjuk kasi ampa nih terliuq..kui..kui..kui..
bola tu toner pinjam..hehehe

Asrul Farrish said...

oit..nanti datang bawak gambo2 PD tu..

zamrahman said...

hahaha..okok..
nanti aku datang isnin..aku kasi..
aku lupa arr plak..
sebab aku dah masuk dlm laptop..
takpe2..nanti aku bawak...
sabaq sikit naa